C o le c ta r e a f o ilo r d e p e ş tiu le te le d e p o r u m b se fa c e m a n u a l. O d a tă c u d e s fa c e re a ş tiu le te lu i, se s e p a ră ş i fo ile in te r io a r e d e p o r u m b , d e c u lo a r e a lb - c r e m , fin e , fă ră p e te . Se în lă t u r ă b a z a f o ilo r şi, în f u n c ţ ie d e lă ţim e a lo r, se d e s p ic ă în 2 -3 sa u m a i m u lte fîş ii. P ă n u ş ile se u m e z e s c în a p ă c ă ld u ţă tim p d e 3 - 5 m in u te . D u p ă u m e z ire , se la s ă să se z v în te t im p d e 2 0 d e m in u te . A p o i se ră s u c e s c fîş ie c u fîş ie , p e n t r u o b ţin e r e a f ir u lu i ş i lu n g im ii n e c e sa re . M a te r ia le le p e n tr u c o n fe c ţio n a re a o b ie c te lo r îm p le tite s în t p re g ă tite c u g rijă d e m e ş te rii c o n te m p o ra n i, ţ in în d c o n t d e s e z o n ş i d e s p e c ific u l o b ie c tu lu i lu c ra t. A s tfe l, p e n tru a o b ţin e d ife rite n u a n ţe d e c u lo r i, p a ie le s în t co le cta te d e la în c e p u tu l lu n ii iu n ie p în ă în lu n a a u g u st, p ă n u ş ile , re sp e ctiv , în s e p te m b rie - o c to m b rie , s tu fu l ş i p a p u ra - to a m n a tîr z iu . P la n te le c o le cta te s în t u sca te în lo c u r i lu m in o a s e ş i b in e aerate, se p ă stre a ză în s n o p i. S tu fu l ca m a te rie p r im ă se c o le c te a z ă to a m n a t îr z iu ş i ia rn a , se p r e lu c r e a ză, d e o b ic e i, v a ra . D in s tu fu l b in e u sca t, p r e lu c r a t ş i d e c o jit se c o n fe c ţio n e a z ă r o g o jin i d e c o ra tiv e , d a r ş i p e n t r u a ş te rn u t p e p o d e a , p e n t r u a în v e li ia r n a le g u m e le etc. P a p u r a este u n m a te r ia l m a i e la s tic ş i m a i u ş o r d e m în u it d e c ît s tu fu l, n u m a i b u n ă p e n t r u a îm p le t i d in ea d ife r it e o b ie c te d e u z c a s n ic ş i g o s p o d ă re sc: d iv e rs e t ip u r i d e c o ş u r i, p ă lă r ii, sa co şe , p o ş e te , s u p o r t u r i, h u s e p e n t r u s tic le ş i v a s e d e c a p a c ita te m a re , p a p u c i d e b a ie etc. C o m b in în d d ife r it e fib re v e g e ta le , o b ţ in e m o b ie c te d e o m a re fr u m u s e ţe M Amintiţi-vă din clasele anterioare care sînt etapele de prelucrare a fibrelor vegetale. ^"Reţineţi! Pănuşile nu se răsucesc cu mult timp înainte de împletire, deoarece se desfac, fiind imposibilă folosirea lor ulterioară. (fig. 6 .6 ). 51 M Amintiţi-vă ce aţi învăţat în clasele ^ — anterioare despre tehnicile de împletire din foi de porumb şi din paie. Fig. 6.7. Originalitatea obiectelor confecţionate prin îmbinarea diverselor fibre naturale Lucru individual Realizează etapa a II-a a proiectului (vezi pag. 5-6). Lucru în grup Discutaţi în grup şi lansaţi un discurs pe tema „Amenajarea unui atelier pentru împletirea din foi de porumb”.
scoala scoala de soferi scoala auto scoala de soferi pret scoala soferi scoala de soferi categoria b sofer cat b scoala de soferi categoria a cat costa scoala de soferi scoala de soferi sector 4 pret scoala de soferi examen auto școală de șoferi scoala de soferi categoria c pret scoala de soferi categoria b scoala soferi categoria a scoala de soferi profesionisti soferi profesionisti scoala auto online cursuri auto scoala de soferi ieftina scoala de soferi categoria d scoala particulara
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu