joi, 15 iulie 2021

Bolile si dăunătorii plantelor floricole

 A p a r iţ ia d ă u n ă t o r ilo r re fle c tă a d e se a c o n d iţ iile n u t o c m a i b u n e d e d e z ­ v o lta r e a p la n te lo r. P r in t r e c e le m a i fre c v e n te b o li a le p la n t e lo r sîn t: r u g in a , n e c r o z a s c o a rţe i, fă in a re a , p u tr e g a iu l t u lp in ii ş i flo r ilo r . P u tre g a iu l tu lp in ilo r si f lo r ilo r a fe c te a ză a tît fo r m e le m a tu re , c ît ş i lă s ta r ii. P e ta le le se u m p lu d e p e te , m u g u r ii n u se d e s c h id , d e v in m a r o n ii, a c o p e r iţi d e u n m u c e g a i c e n u ş iu (fig. 1 4 .1 3 ). U m id it a t e a e x c e s iv ă fa v o riz e a z ă d e z v o lta re a c iu p e r c ii. T re b u ie e v ita tă a m p la s a re a p la n te i în lo c u r i p r o s t a e risite . R e g iu n ile a fe c ta te v o r fi tă ia te ş i d is tru s e . N e c ro z a s c o a rţe i se m a n ife s tă p r in a p a r iţ ia p e t e lo r d e c u lo a r e în c h is ă , c u m a r g in e r o ş ia t ic ă , d e f o r m ă a lu n g it ă p e lă s t a r i ş i c r e n g i (fig . 1 4 .1 4 ). Î n g r ă ş ă m in te le d e a z o t u t iliz a t e în c a n tita te p re a m a re fa v o r iz e a z ă in fe c ţia . Î m p o t r iv a r e a p a r iţ ie i in f e c ţ ie i, p o r ţ iu n ile a ta c a te se în d e p ă r t e a z ă c o m p le t, ia r c a p e te le c r e n g ilo r tă ia te se s ig ile a z ă c u c a u c iu c . P r im ă v a r a d e v re m e , în a in t e d e p e r io a d a d e c r e ş te re a p la n t e lo r , se r e c o m a n d ă s t r o p ir e a c u s u b s ta n ţe p e b a z ă d e c u p r u . A t u n c i c în d u t iliz ă m p re p a ra te c h im ic e , v o m re s p e c ta r e g u lile d e ig ie n ă , lu c r în d c u m ă n u ş i ş i f o lo s in d m a s c a d e p r o t e c ţie a c ă ilo r r e s p ir a t o r ii. D ă u n ă t o r ii d e s în t îln iţ i şi p e r ic u lo ş i p e n t r u p la n te le flo r ic o le sîn t: p u r ic ii, p ă d u c h ii, p ă ia n je n ii, m u s c u liţe le , a c a r ie n ii. P u r ic ii de f r u n z e , n u m iţ i ş i a fid e (fig. 1 4 .1 5 ), se lo c a liz e a z ă p e fr u n z e , p e lă s t a r i ( m a i a le s la v îr f u r i) ş i p e b o b o c ii flo r a li. S în t s u g ă to r i m ic i d e c u lo a r e g a lb e n ă , v e rd e s a u n e a g ră . F r u n z e le a ta ca te se d e c o lo re a z ă , se ră s u c e s c . C e l m a i d e s se în t îln e s c la g a ro a fe , a s p a ra g u s , c r iz a n te m e , m u ş c a te , fe r ig i, la le le , t r a n d a f ir i. Se c o m b a t p r in s t r o p ir e c u s u b s ta n ţe s p e c ia le , in s e c t ic id e . T rip ş ii ( ) s în t p a r a z iţ i în ţe p ă to ri, d e c u lo a r e g ă lb u ie sa u m a r o n ie (fig. 1 4 .1 6 ). A t a ­ c ă flo r ile , fr u n z e le , d în d p e te m a r o n ii, a r g in t ii ş i lu c io a s e . Se în m u lţ e s c r a p id în a e r u sc a t. Se c o m b a t p r in u d a re c u s u b s ta n ţe s p e c ia le ş i î n ­ fă ş u ra re e rm e tic ă în t r - u n în v e liş d in m a te r ia l p la s t ic tra n s p a re n t. Amintiţi-vă ce aţi studiat în clasa a 6-a despre unele boli şi dăunători ai plantelor. Fig. 14.13. Putregai Fig. 14.14. Necroza scoarţei Fig. 14.15. Purici de frunze Lucru individual 1. Informează-te cu privire la alte boli şi dăunători ai plantelor floricole şi completează portofoliul. 2. Identifică beneficiile şi dezavantajele insecticidelor şi erbicidelor. Lucru în grup 1. Examinaţi plantele din clasa voastră. Constataţi starea lor. 2. Propuneţi un plan de profilaxie împotriva dăunătorilor, pentru ca plantele să aibă condiţii optime de dezvoltare. Fig. 14.16 Tripşi 121 Oră de sinteză si de evaluare finală Fig. 1 Deţii deja cunoştinţe care îţi permit să creezi şi să modelezi un proiect de spaţiu verde prin intermediul formelor şi volumelor, folosind efecte de contrast, de armonie, de culoare, de umbră. Îţi propunem să studiezi mai multă literatură de specialitate şi, în baza unor repere, să realizezi un proiect asemănător celor prezentate în figurile 1, 2, 3, pentru a-l susţine public la ora de sinteză. Prezentarea rămîne la decizia ta (de exemplu, M icro soft P o w e r Point, poster). I. S usţinerea publică a p ro iectu lu i realizat în conform itate cu criteriile stabilite: 1. Respectarea etapelor tehnologice. Fig. 2 2. Aspectul estetic. 3. Utilitatea proiectului. II. Test 1. Marcaţi în spaţiul rezervat afirmaţia adevărată cu A, iar cea falsă - cu F. Argumentaţi răspunsul. □ Excesul de apă este dăunător pentru plantă. □ Laleaua se înmulţeşte prin tuberculi. □ Fertilitatea solului este de trei tipuri. 2. În ce mod spaţiile verzi pot contribui la combaterea efectului de seră? Argumentaţi răspunsul. 3. Recunoaşteţi tipurile de spaţii verzi din figurile 4 şi 5. Găsiţi asemănările şi deosebirile de înmulţire şi îngrijire a plantelor. 4. Elaboraţi un model schematic de amenajare a unui scuar. 5. Indicaţi rolul igienei în menţinerea sănătăţii plantelor floricole de cameră. Fig. 4 Fig. 5 ACTIVITĂŢI AGRICOLE Factorii de mediu, genetica soiului, activitatea omului determină producţia culturilor. Din acest modul veţi afla despre principalele lucrări agricole realizate pe parcursul anului, ce conduc la obţinerea unor recolte bogate. 15.1. Plantele fructifere lemnoase P r in c ip a le le s p e c ii p o m ic o le c u ltiv a te în M o ld o v a a p a r ţ in f a m ilie i R o - saceae. D u p ă a s p e c tu l g e n e r a l a l p la n te lo r, s p e c iile p o m ic o le p o t fi g ru p a te în : p o m i p r o p r iu - z iş i, a r b u ş ti ş i s e m ia rb u ş ti. P o m ii p ro p riu -z is i s în t p la n te le m n o a s e , c u u n s in g u r t r u n c h i ş i o c o ro a n ă o m o g e n ă . M ă r u l ş i p ă r u l in tr ă în p e r io a d a d e r o d ir e t îr z iu , d a u re c o lte b o g a te d e fru c te , c a re se p ă s tre a ză b in e . S în t s p e c ii p re te n ţio a s e la u m id ita te ş i la fe r ­ tiliz a r e a s o lu lu i. C ir e ş u l, p r u n u l, p ie r s ic u l, c a is u l, v iş in u l a u f r u c t u l d ru p ă ş i s în t p re c o c e . N u c u l, c a s ta n u l, a lu n u l s în t s p e c ii p re te n ţio a s e la c ă ld u ră , tră ie s c m u lt ş i în c e p să ro d e a s c ă m a i tîr z iu . L u c ră rile e x e c u ta te p e p la n t a ţ iile p o m ic o le d ife r ă în fu n c ţ ie d e s p e c ie , d e t ip u l d e s o l, d e c o n d iţ iile d e m e d iu ,

Un comentariu:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere