M a t e r ia p r im ă d in p re a jm a lo c u r ilo r d e t r a i a în c e p u t să fie fo lo s ită d e o m c u m ile n ii în u r m ă . M a t e r ia le n a tu ra le , ie ftin e , p la s tic e ş i a c c e s ib ile s în t fib r e le v e g e ta le . Î n lu c r u se u t iliz a u p a ie le d e g r îu , se ca ră , o rz , o v ă z d in s o iu r ile c u tija lu n g ă , d a r şi g r a m in e e s ă lb a tic e , p r e c u m o v ă s c io r u l. E r a u p re fe ra te p a ie le d e se ca ră , f iin d m a i lu n g i, d re p te , re z is te n te şi e la s tic e . F iin d o p ă rite , e le d e v in a tît d e fle x ib ile , în c ît se p o t îm p le t i o b ie c te fo a rte m ic i, fin e . M e ş t e ş u g u l e ra r e a liz a t m a i a le s d e fe m e i, d e o a re c e p r e s u p u n e în d e m în a r e , m ig a lă ş i u n d e z v o lta t s im ţ a l e s te tic u lu i. A s tă z i, fo a ia ce în v e le ş te ş tiu le te le d e p o r u m b este fo lo s ită p e n t r u d iv e rs e o b ie c te d e u z c a s n ic sa u d e c o ra tiv e . D in t r e p ă n u ş i, m a i c a lita t iv e s în t c e le d e la h ib r id u l d e p o r u m b , n u m it „ d in t e - d e - c a l”. S în t p re fe ra te p ă n u ş ile c a re p r e z in t ă c a lit ă ţ i ca: lu n g im e a f o ii, fin e ţe a , e la s tic ita te a , c u lo a re a . Î n f lo r a s p o n ta n ă , în lo c u r i c u u m e z e a lă cre ş te p a p u ra - m a te r ie p r im ă p la s tic ă , a c c e s ib ilă p e n t r u a c o n fe c ţio n a d ife r ite o b ie c te d e u z c a s n ic ş i g o s p o d ă re s c . A c tu a lm e n te , este c ă u ta tă p e n t r u n o ile t e h n o lo g ii d e c o n s t r u ir e a lo c u in ţ e lo r e c o lo g ic e ş i c a ld e . 50 E d u c a ţ ia te h n o lo g ic ă • c la s a a 9-a modulul Fig. 6.5. Obiecte împletite din papură P e n tr u îm p le t ir e a d in r a m u r i d e a rb o ri, d in c e le m a i v e c h i t im p u r i se fo lo s e a u n u ielu şe de salcie (sa u lo z ie , ră c h ită ) . E s te u n m a te r ia l r e z is te n t şi e la stic , c a re d u p ă fie rb e re se c o lo re a z ă u n ifo r m . C e le m a i g ro a s e n u ie le e ra u fo lo s ite p e n t r u c o ş u r i sa u g a r d u r i în j u r u l c u r ţ ilo r , d in n u ie le le m a i s u b ţ ir i se îm p le te a u c o ş u r i p e n tr u c ă ra tu l fr u c t e lo r sa u a l s tr u g u r ilo r . A s tă z i, m îin ile is c u s ite a le m e ş t e r ilo r p o p u la r i îm p le t e s c d in lo z ie o b ie c te d e m o b ilie r , s u p o r t u r i p e n t r u f lo r i, d iv e rs e f ig u r in e d e c o ra tiv e , v a s e etc. 6 Fig. 6.6. Articole împletite din lozie Lucru individual 1. Elaborează un proiect de confecţionare a unui articol din fibre vegetale la alegere (milieu, suport pentru ceainic, viţeluş, căluţ, măgăruş, personaje din poveşti). 2. Realizează prima etapă a proiectului (vezi p. 5-6). Lucru în grup 1. Numiţi 4 obiecte care ar putea fi confecţionate din fibre vegetale diferite. Care părti ale plantei au fost folosite pentru împletit? 2. Descrieţi proprietăţile importante în alegerea materialului vegetal pentr
scoala scoala de soferi scoala auto scoala de soferi pret scoala soferi scoala de soferi categoria b sofer cat b scoala de soferi categoria a cat costa scoala de soferi scoala de soferi sector 4 pret scoala de soferi examen auto școală de șoferi scoala de soferi categoria c pret scoala de soferi categoria b scoala soferi categoria a scoala de soferi profesionisti soferi profesionisti scoala auto online cursuri auto scoala de soferi ieftina scoala de soferi categoria d scoala particulara
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu