joi, 15 iulie 2021

Plantele fructifere lemnoase

 P r in c ip a le le s p e c ii p o m ic o le c u ltiv a te în M o ld o v a a p a r ţ in f a m ilie i R o - saceae. D u p ă a s p e c tu l g e n e r a l a l p la n te lo r, s p e c iile p o m ic o le p o t fi g ru p a te în : p o m i p r o p r iu - z iş i, a r b u ş ti ş i s e m ia rb u ş ti. P o m ii p ro p riu -z is i s în t p la n te le m n o a s e , c u u n s in g u r t r u n c h i ş i o c o ro a n ă o m o g e n ă . M ă r u l ş i p ă r u l in tr ă în p e r io a d a d e r o d ir e t îr z iu , d a u re c o lte b o g a te d e fru c te , c a re se p ă s tre a ză b in e . S în t s p e c ii p re te n ţio a s e la u m id ita te ş i la fe r ­ tiliz a r e a s o lu lu i. C ir e ş u l, p r u n u l, p ie r s ic u l, c a is u l, v iş in u l a u f r u c t u l d ru p ă ş i s în t p re c o c e . N u c u l, c a s ta n u l, a lu n u l s în t s p e c ii p re te n ţio a s e la c ă ld u ră , tră ie s c m u lt ş i în c e p să ro d e a s c ă m a i tîr z iu . L u c ră rile e x e c u ta te p e p la n t a ţ iile p o m ic o le d ife r ă în fu n c ţ ie d e s p e c ie , d e t ip u l d e s o l, d e c o n d iţ iile d e m e d iu , d a r ş i d e v îr s t a liv e z ii. T o a m n a , d u p ă c ă d e re a f r u n z e lo r , p o m ii se s tro p e s c c u s u lfa t d e c u p r u sa u c u z e a m ă b o r d e le z ă ( c o n c e n tr a ţ ia d e 1% ), p e n t r u a le s p o r i r e z is te n ţa la g e r u r ile d in t im p u l ie r n ii sa u la te m p e r a tu r ile s c ă z u te d in t im p u l p r im ă v e r ii. P r in lu n a fe b ru a rie , se v o r în c e p e tă ie r ile , în s c o p u l e lim in ă r ii s u r p lu s u lu i d e c re ş te ri d in c o r o a n a p o m ilo r . C u fe r ă s tr ă u l se v a în d e p ă r t a c ir c a 1/3 d in v o lu m u l c o r o a n e i (se ta ie le m n u l v e c h i) (fig. 1 5 .1 ). P e n tr u cire ş , v iş in , p ie rs ic , c a s p e c ii m a i s e n s ib ile , tă ie r ile d e în t r e ţ in e r e p o t fi re a liz a te d u p ă re c o lta re , p e n t r u că r ă n ile să re u ş e a s c ă să se în c h id ă în a in t e d e v e n ir e a ie r n ii. Amintiţi-vă din clasele anterioare despre normele de protecţie în timpul lucrului cu unelte ascuţite. Fig. 15.1. Întreţinerea coroanelor copacilor Î n tr e ţin e r e a c o r o a n e lo r c o p a c ilo r c o n s tă în lim it a r e a c r e ş t e r ii lo r în în ă lţ im e , d în d u - le o c o n fig u r a ţie p ir a m id a lă (fig. 1 5 .2 ). Lucru individual Completează tabelul de mai jos: A rbori fructiferi Exem ple P o m a ce e D rup acee N uciferi Baciferi Meditaţi şi argumentaţi Cireşul, prunul, piersicul, caisul, vişinul vegetează primăvara-devreme, iar îngheţurile tîrzii de primăvară şi brumele distrug o mare parte

Un comentariu:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere