joi, 15 iulie 2021

Noţiuni generale despre tractor

 T r a c t o r u l (d in latin escu l „tractare” - „a trage”) este un a u toveh icu l de tracţiune, fo lo sit pentru a rem orca sau a îm p in g e anum ite utilaje sau m aşin i fo lo site în agricultură şi în industrie. M ai în tîi cu aburi, tractorul a fo st perfecţion at d e-a lungul tim p u lu i, pentru a fi u tilizat în d iverse d om en ii. Inginerul britanic John F o w ler este recu n oscu t ca fiin d inventatorul prim elor tractoare cu abur (fig. 13.1), fo lo site pentru arături m ecan izate. Începînd cu anul 18 8 6 , S o cieta tea John F ow ler & Co a produs şi a vîndut în lu m ea întreagă m ii de tractoare cu pluguri şi cultivatoare de m are cap acitate. P rototipul tractorului m od ern pe şen ile a fo st proiectat şi construit de m eca n icu l rus autodidact F iodor B lin o v în anul 1888 (fig. 13.2). În jurul anului 1 9 30, în cep e utilizarea roţilor cu pneuri la tractor, d e v e ­ nind a stfel p o sib ilă fo lo sirea lu i la un num ăr m ai m are de lucrări agricole, precum şi la transport. În al patrulea d ecen iu al seco lu lu i X X , tractorul trece printr-o p erfecţionare con tin u ă a tuturor ansam blurilor, m e ca n ism elor şi ech ip am en telor de lucru (roata de curea, priza de putere, ridicătorul hidraulic etc.). E xistă cîtev a com p an ii de renum e m on d ial care produc tractoare agricole: C lass, John D eere, K ubota, M a ssey F erguson etc. T ractoarele m oderne îm b in ă c e le m ai recen te realizări teh n ice în d o m en iile m eca n ic, hidraulic, electron ic, iar m ai n ou - şi în d o m en iu l IT. L a proiectarea acestora se ţine con t de a sp ectele ergon om iei m u n cii tractoristului, ceea ce face ca în prezent ca b in ele să fie clim atizate, sca u n ele să asigure con fortu l n ecesar, eforturile fiz ic e să fie m in im e etc. John Fow ler şi F. A. Blinov Fig. 13.1. Tractorul lui J. Fow ler Fig. 13.2. Tractorul lui F. A. Blinov Lucru individual Navighează pe Internet sau fă cunoştinţă cu un mecanizator şi află mai multe despre evoluţia tractorului. Evaluare 1. Cînd a fost construit primul vehicul autopropulsat utilizat în agricultură? 2. Ce se înţelege prin noţiunea „tractor”? 3. Numiţi cîteva personalităţi marcante din istoria tractorului

Un comentariu:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere