joi, 15 iulie 2021

Îngrăsămintele ca mijloc de sporire a fertilităţii solului

 P e n t r u o d e z v o lta r e n o r m a lă , p la n te le a u n e v o ie d e lu m in ă , c ă ld u r ă , u m id it a t e ş i s u b s ta n ţe h ră n ito a r e . E le m e n te le n u t r it iv e e x tra s e d e r ă d ă c in ile p la n t e lo r d in s o l se c o m p le te a z ă , în c a z d e n e c e s ita te , p r in fu r n iz a r e a d e în - Fig. 14.9. Ustensile pentru îngrijirea plantelor 117 ^ “Reţineţi! La aplicarea îngrăşămintelor, se vor respecta cu stricteţe regulile de igienă şi protecţie a muncii. Fig. 14.10. Transplantarea răsadului în păm înt proaspăt Fig. 14.11. A plicarea suplimentară a îngrăşăm intelor Fig. 14.12. Fertilizarea solului cu tehnică specială g ră ş ă m in te . A c e s te a r e p r e z in t ă u n a m e s te c u n ic d e n u t r im e n ţ i ce le a s ig u ră f lo r ilo r ş i f r u n z e lo r în f lo r ir e m a x im ă ş i c u lo r i p lă c u te . Tipuri de îngrăşăminte Î n f u n c ţ ie d e o r ig in e a lo r, în g r ă ş ă m in te le se c la s ific ă în d o u ă c a te g o rii: o rg a n ic e şi m in e ra le . E le se g ă se sc s u b fo r m ă s o lid ă sa u lic h id ă . În g ră ş ă m in te le m in e ra le s în t p re p a ra te în m e d ii in d u s t r ia le . În g ră ş ă m in te le o rg an ice c o n ţ in s u b s ta n ţe n u t r it iv e c a re se o b ţ in d in f r u n z e u s c a te sa u d e ş e u r i d e o r ig in e a n im a lă , p r in d e s c o m p u n e r e tre p ta tă , c h ia r în d e c u r s u l a p a t r u a n i. N u p o lu e a z ă m e d iu l ş i to to d a tă a s ig u ră re c ic la r e a d iv e r s e lo r m a t e r ii în n a tu ră . T ip u r ile p r in c ip a le d e în g r ă ş ă m in te o rg a n ic e s în t: m r a n iţa , g u n o iu l d e g ra jd , tu rb a , c o m p o s t u l ş i în g r ă ş ă m in te le v e rz i. Administrarea îngrăşămintelor H r a n a p la n t e lo r p o a te fi a d m in is t r a t ă în d o u ă m o d u r i: 1) fo lo s ir e a u n u i p ă m în t p ro a s p ă t la p la n ta r e sa u la tr a n s p la n ta r e (fig. 1 4 .1 0 ); 2) a d m in is t r a r e a s u p lim e n t a r ă ş i p e r io d ic ă a în g r ă ş ă m in t e lo r (fig. 1 4 .1 1 ) ş i f e r t iliz a r e a s o lu lu i c u te h n ic ă s p e c ia lă (fig. 1 4 .1 2 ). Î n g r ă ş ă m in te le m in e r a le se p o t a d m in is t r a s u b fo r m ă lic h id ă , d iz o lv a te în a p ă, p r in s tro p ire . S e a p lic ă la a r b o r ii ş i a r b u ş t ii t in e r i (6 -1 2 a n i), la c a re s is t e m u l r a d ic u la r c re ş te în p r o f u n z im e . Î n g r ă ş ă m in te le se îm p r ă ş t ie c u a c u ra te ţe în j u r u l p la n te i p e o s u p ra fa ţă c ir c u la r ă c a re c o n s titu ie 1,5 d in r a z a p r o ie c ţ ie i c o r o a n e i (fig. 1 4 .1 1 ). Î n g ră ş ă m in te le se în c o r p o r e a z ă în s o l la o a d în c im e d e 1 5 -2 5 c m . E s te p r e fe r a b il c a a ce ste lu c r ă r i să fie e fe c tu a te to a m n a . D a c ă se în d e p lin e ş te p r im ă v a r a , a d în c im e a d e în c o r p o r a r e este d e 1 0 -1 8 c m . L a a r b o r ii ş i a r b u ş t ii m a i în v îrs tă , în g r ă ş ă m in te le se în c o r p o r e a z ă p e în tre a g a s u p ra fa ţă a s p a ţ iu lu i v e rd e . Fertilizarea solului P re a m u lte în g r ă ş ă m in te p o t a rd e r ă d ă c in ile ş i c h ia r u c id e p la n ta . C a n ­ tita te a d e în g r ă ş ă m in te d a tă p la n t e lo r d e p in d e d e a n o tim p . P la n te le m a tu re b e n e fic ia z ă d e o h r a n ă m a i u ş o a ră la c îte v a s ă p tă m în i. F e r t iliz a r e a e d e d o u ă t ip u r i: d e b a z ă ş i s u p lim e n ta ră . F e rtiliz a re a de b a z ă se a p lic ă , d e o b ic e i, t o a m ­ n a , c o n c o m it e n t c u lu c r ă r ile s o lu lu i. F e rtiliz a re a s u p lim e n ta ră se a p lic ă d u p ă o p e r io a d ă d e t im p d e la f e r t iliz a r e a d e b a ză , c în d c o n ţ in u t u l s o lu lu i n u m a i este a c e la ş i. A s tfe l, a p a re n e c e s ita te a c o m p le t ă r ii c u în g r ă ş ă m in te m in e r a le , o r g a n ic e sa u c o m p le x e . Lucru individual 1. Informează-te despre administrarea îngrăşămintelor minerale lichide la plantele de cameră. Administrează aceste îngrăşăminte împreună cu părinţii. 2. Realizează etapa a doua a proiectului. Pregăteşte solul şi îngrăşămintele necesare. Lucru în grup Efectuaţi lucrări de fertilizare a solului. Meditaţi şi argumentaţi De ce plantele transplantate nu se fertilizează imediat. E d u c a t ia te h n o lo g ic ă • c la s a a 9-a modulul 14.4. Condiţii de înmulţire a plantelor

Un comentariu:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere