joi, 15 iulie 2021

Exploatarea automobilului

 P ă s tra re a a u t o m o b ilu lu i p r e s u p u n e în tr e ţin e r e a lu i, p e o d u ra tă s c u r tă sa u lu n g ă d e t im p , în c o n d iţ ii a d e c v a te . M e t o d e le (sa u c o n d iţ iile ) d e p ă s tra re a a u t o m o b ile lo r a s ig u ră s ta re a d e b u n ă f u n c ţ io n a r e a lo r (sch em a 1 2 .1 ). S ch em a 12.1. Metode de păstrare a automobilelor M etode de păstrare a autom obilelor pe teren d e sco p erit pe teren acoperit în în că p e re în că lzită în în că p e re n e în călzită 101 Nikolaus Otto, inventatorul primului motor cu com bustie internă P ă s tra re a a u t o m o b ile lo r în în c ă p e r i în c ă lz it e p e r m it e p ro te ja re a lo r d e in flu e n ţ a f a c t o r ilo r d e m e d iu , în d e o s e b i d e te m p e r a tu r ile s c ă z u te . În c a z u l p ă s tr ă r ii a u t o m o b ile lo r p e te r e n u r i a c o p e rite , ele n u s în t p ro te ja te d e a c ţiu n e a t e m p e r a t u r ilo r s c ă z u te ş i p a r ţ ia l d e c e ila lţ i f a c t o r i d e m e d iu . Z o n a d e p ă s tra re a a u t o m o b ile lo r tr e b u ie să fie: • d o ta tă c u m ijlo a c e d e s tin g e re a in c e n d iilo r ; • a s ig u ra tă c u c o n d iţ ii d e m a n e v ra re lib e r ă ş i d e s e c u rita te a c ir c u la ţ ie i; • a s ig u ra tă c u s p a ţiu n e c e s a r p e n t r u re s p e c ta re a d is ta n ţe lo r d in t r e a u to ­ m o b ile ş i d in t r e a ce ste a ş i c o n s t r u c ţ iile a d ia c e n te ; • d o ta tă c u s u p ra fe ţe a d e c v a te p e n t r u p a rc a re (c u îm b r ă c ă m in t e r u t ie r ă ta re ); • a s ig u ra tă c u p o s ib ilit a t e a e v a c u ă r ii r a p id e a a u t o m o b ile lo r în c a z d e n e c e s ita te . R u d o lf D iesel, inginer germ an, inventatorul m otorului D iesel Lucru individual Analizează metodele de păstrare a automobilelor, observă deosebirile esenţiale dintre ele. Ce factori ai mediului pot influenţa asupra automobilelor? Păstrarea automobilelor în încăperi P e n t r u p ro te ja re a d e în g h e ţ a in s t a la ţ ie i d e r ă c ir e a m o t o r u lu i, p e n t r u p r e v e n ir e a m ă r ir ii v is c o z it ă ţ ii u le iu lu i în c a r t e r u l m o t o r u lu i ş i c e l a l t r a n s ­ m is ie i, a u t o m o b ile le se p ă s tre a z ă p e t im p d e ia r n ă în în c ă p e r i la te m p e r a tu r i n u m a i jo a s e d e 5 °C . A m p la s a r e a a u t o m o b ile lo r la p a rc a re se fa c e a stfe l ca să fie p o s ib ilă d e p la ­ sa re a ş i m a n e v ra re a lo r u ş o a ră la in tra re a ş i ie ş ire a în / d in lo c u l d e p a rc a re . Păstrarea automobilelor în aer liber P ă s tra re a a u t o m o b ile lo r în a e r lib e r la te m p e r a tu r i m a i jo a s e d e 0 ° C n e ­ c e s ită lu a re a u n o r m ă s u ri, a l c ă ro r s c o p p r in c ip a l este p re v e n ire a în g h e ţ ă r ii a p e i în in s ta la ţia d e ră c ire , p re v e n ire a m ă r ir ii v is c o z it ă ţ ii u le iu lu i în c a rte ru l m o t o r u lu i ş i c e l a l tr a n s m is ie i ş i a s ig u ra re a p o r n ir ii u ş o a re a m o t o r u lu i. V a ra , te m p e r a tu r a r id ic a t ă , în a s o c ie re c u ra z e le s o la re , e x e rc ită o i n ­ flu e n ţă d is t r u c t iv ă a s u p ra s u p r a fe ţe lo r a c o p e rite c u v o p s e a , a p ie s e lo r d e c a u c iu c ş i d e m a s ă p la s tic ă a le a u t o m o b ilu lu i. Păstrarea automobilelor iarna P ă s tra re a a u t o m o b ilu lu i în sta re m u r d a r ă în g a ra je sa u p e p la tfo r m e d e s c h is e în p e r io a d a re c e a a n u lu i c o n d u c e la a p a r iţia c o r o z iu n ii. P e n tr u p re v e n ir e a a ce ste ia , este n e c e s a r să se ia m ă s u r i d e p ro te ja re a a u t o m o b ilu lu i (sch em a 1 2 .2 ). S c h e m a 12.2. Modalităţi de protejare a automobilului în cazul conservării pe timp de iarnă D em ontarea bateriei de acum ulato are şi păstrarea ei în afara pericolului de îngheţ; o dată pe lună bateria va fi re în că rca tă şi se va controla den sitatea electrolitului U n g erea balam alelor, capotelor, uşilor, d isp o zitive lo r de blo care şi în ch id e re T urnarea în fiecare cilindru, prin găurile bujiilor, a cîte 25-30 g de ulei de motor, în că lzit la 70-80°, apoi rotirea arborelui cotit cu 2-3 turaţii Protejarea automobilului în cazul conservării pe timp de U n g erea perio dică a su prafeţelo r n ichelate şi cro m ate cu uleiuri sp e cia le G o lire a totală a instalaţiei de răcire, d a că ea nu este p revăzută cu antigel A stu p a re a ca n a le lo r de a c c e s al aerului sp re cilindrii din partea ţevii de e v acu a re a g a ze lo r de e şa p a m e n t şi a filtrului de aer 102 E d u c a t ia te h n o lo g ic ă • c la s a a 9-a iarnă modulul Evaluare 1. Explicaţi metodele (condiţiile) de păstrare a automobilelor. 2. Descrieţi modalitatea de păstrare a automobilului pe timp de iarnă în încăperi neîncălzite. 3. Prin ce se deosebeşte păstrarea automobilului în aer liber de păstrarea lui în încăperi neîncălzite?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu