P ă s tra re a a u t o m o b ilu lu i p r e s u p u n e în tr e ţin e r e a lu i, p e o d u ra tă s c u r tă sa u lu n g ă d e t im p , în c o n d iţ ii a d e c v a te . M e t o d e le (sa u c o n d iţ iile ) d e p ă s tra re a a u t o m o b ile lo r a s ig u ră s ta re a d e b u n ă f u n c ţ io n a r e a lo r (sch em a 1 2 .1 ). S ch em a 12.1. Metode de păstrare a automobilelor M etode de păstrare a autom obilelor pe teren d e sco p erit pe teren acoperit în în că p e re în că lzită în în că p e re n e în călzită 101 Nikolaus Otto, inventatorul primului motor cu com bustie internă P ă s tra re a a u t o m o b ile lo r în în c ă p e r i în c ă lz it e p e r m it e p ro te ja re a lo r d e in flu e n ţ a f a c t o r ilo r d e m e d iu , în d e o s e b i d e te m p e r a tu r ile s c ă z u te . În c a z u l p ă s tr ă r ii a u t o m o b ile lo r p e te r e n u r i a c o p e rite , ele n u s în t p ro te ja te d e a c ţiu n e a t e m p e r a t u r ilo r s c ă z u te ş i p a r ţ ia l d e c e ila lţ i f a c t o r i d e m e d iu . Z o n a d e p ă s tra re a a u t o m o b ile lo r tr e b u ie să fie: • d o ta tă c u m ijlo a c e d e s tin g e re a in c e n d iilo r ; • a s ig u ra tă c u c o n d iţ ii d e m a n e v ra re lib e r ă ş i d e s e c u rita te a c ir c u la ţ ie i; • a s ig u ra tă c u s p a ţiu n e c e s a r p e n t r u re s p e c ta re a d is ta n ţe lo r d in t r e a u to m o b ile ş i d in t r e a ce ste a ş i c o n s t r u c ţ iile a d ia c e n te ; • d o ta tă c u s u p ra fe ţe a d e c v a te p e n t r u p a rc a re (c u îm b r ă c ă m in t e r u t ie r ă ta re ); • a s ig u ra tă c u p o s ib ilit a t e a e v a c u ă r ii r a p id e a a u t o m o b ile lo r în c a z d e n e c e s ita te . R u d o lf D iesel, inginer germ an, inventatorul m otorului D iesel Lucru individual Analizează metodele de păstrare a automobilelor, observă deosebirile esenţiale dintre ele. Ce factori ai mediului pot influenţa asupra automobilelor? Păstrarea automobilelor în încăperi P e n t r u p ro te ja re a d e în g h e ţ a in s t a la ţ ie i d e r ă c ir e a m o t o r u lu i, p e n t r u p r e v e n ir e a m ă r ir ii v is c o z it ă ţ ii u le iu lu i în c a r t e r u l m o t o r u lu i ş i c e l a l t r a n s m is ie i, a u t o m o b ile le se p ă s tre a z ă p e t im p d e ia r n ă în în c ă p e r i la te m p e r a tu r i n u m a i jo a s e d e 5 °C . A m p la s a r e a a u t o m o b ile lo r la p a rc a re se fa c e a stfe l ca să fie p o s ib ilă d e p la sa re a ş i m a n e v ra re a lo r u ş o a ră la in tra re a ş i ie ş ire a în / d in lo c u l d e p a rc a re . Păstrarea automobilelor în aer liber P ă s tra re a a u t o m o b ile lo r în a e r lib e r la te m p e r a tu r i m a i jo a s e d e 0 ° C n e c e s ită lu a re a u n o r m ă s u ri, a l c ă ro r s c o p p r in c ip a l este p re v e n ire a în g h e ţ ă r ii a p e i în in s ta la ţia d e ră c ire , p re v e n ire a m ă r ir ii v is c o z it ă ţ ii u le iu lu i în c a rte ru l m o t o r u lu i ş i c e l a l tr a n s m is ie i ş i a s ig u ra re a p o r n ir ii u ş o a re a m o t o r u lu i. V a ra , te m p e r a tu r a r id ic a t ă , în a s o c ie re c u ra z e le s o la re , e x e rc ită o i n flu e n ţă d is t r u c t iv ă a s u p ra s u p r a fe ţe lo r a c o p e rite c u v o p s e a , a p ie s e lo r d e c a u c iu c ş i d e m a s ă p la s tic ă a le a u t o m o b ilu lu i. Păstrarea automobilelor iarna P ă s tra re a a u t o m o b ilu lu i în sta re m u r d a r ă în g a ra je sa u p e p la tfo r m e d e s c h is e în p e r io a d a re c e a a n u lu i c o n d u c e la a p a r iţia c o r o z iu n ii. P e n tr u p re v e n ir e a a ce ste ia , este n e c e s a r să se ia m ă s u r i d e p ro te ja re a a u t o m o b ilu lu i (sch em a 1 2 .2 ). S c h e m a 12.2. Modalităţi de protejare a automobilului în cazul conservării pe timp de iarnă D em ontarea bateriei de acum ulato are şi păstrarea ei în afara pericolului de îngheţ; o dată pe lună bateria va fi re în că rca tă şi se va controla den sitatea electrolitului U n g erea balam alelor, capotelor, uşilor, d isp o zitive lo r de blo care şi în ch id e re T urnarea în fiecare cilindru, prin găurile bujiilor, a cîte 25-30 g de ulei de motor, în că lzit la 70-80°, apoi rotirea arborelui cotit cu 2-3 turaţii Protejarea automobilului în cazul conservării pe timp de U n g erea perio dică a su prafeţelo r n ichelate şi cro m ate cu uleiuri sp e cia le G o lire a totală a instalaţiei de răcire, d a că ea nu este p revăzută cu antigel A stu p a re a ca n a le lo r de a c c e s al aerului sp re cilindrii din partea ţevii de e v acu a re a g a ze lo r de e şa p a m e n t şi a filtrului de aer 102 E d u c a t ia te h n o lo g ic ă • c la s a a 9-a iarnă modulul Evaluare 1. Explicaţi metodele (condiţiile) de păstrare a automobilelor. 2. Descrieţi modalitatea de păstrare a automobilului pe timp de iarnă în încăperi neîncălzite. 3. Prin ce se deosebeşte păstrarea automobilului în aer liber de păstrarea lui în încăperi neîncălzite?
scoala scoala de soferi scoala auto scoala de soferi pret scoala soferi scoala de soferi categoria b sofer cat b scoala de soferi categoria a cat costa scoala de soferi scoala de soferi sector 4 pret scoala de soferi examen auto școală de șoferi scoala de soferi categoria c pret scoala de soferi categoria b scoala soferi categoria a scoala de soferi profesionisti soferi profesionisti scoala auto online cursuri auto scoala de soferi ieftina scoala de soferi categoria d scoala particulara
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu