joi, 15 iulie 2021

Întreţinerea tehnică a automobilului

 ■ Întreţinerea tehnică a automobilului > În tre ţin e re a te h n ic ă p re s u p u n e u n c o m p le x d e m ă s u r i te h n ic e şi o rg a n iz a to ­ ric e , ca re se e fe ctu e a ză în m o d o b lig a to riu d u p ă u n a n u m it p a rc u rs a l a u to m o ­ b ilu lu i şi are m e n ire a d e a m e n ţin e ca p a cita te a d e fu n c ţio n a re a v e h ic u lu lu i. În tre ţin e re a tehnică n u m ă ru l u n u (ÎT -1 ) c u p r in d e , în a fa ră d e lu c r ă r ile ca re se în d e p lin e s c la în tre ţin e re a z iln ic ă , u rm ă to a re le t ip u r i d e lu c r ă r i e fe c ­ tu a te fă ră d e m o n ta re a a g re g a te lo r ş i d is p o z it iv e lo r d e p e a u t o m o b il ş i fă ră d e z a s a m b la re a lo r: d e c o n tr o l- d ia g n o s tic a r e , d e s trîn g e re , d e re g la re etc. În p r o c e s u l ÎT -1 , aceste lu c r ă r i se e fe c tu e a ză la m o to r, in c lu s iv la in s ta la ţia d e ră c ire ş i la ce a d e u n g e re , la a m b re ia j, la c u tia d e v ite z e , la t r a n s m is ia c a rd a - n ic ă , la p u n ţi, la s is te m u l d e d ire c ţie ş i la c e l d e frîn a r e , la s is te m u l d e ru la re , la c a b in ă , p la tfo rm ă , s c a u n e etc. În p r o c e s u l ÎT -1 se d e p is te a z ă ş i se în lă tu r ă lo c u r ile n e e rm e tiz a te , s c u rg e rile d e aer, d e lic h id , d e c o m b u s tib il, u le i etc.; se e x a m in e a z ă sta re a d is p o z it iv e lo r in s ta la ţie i d e a lim e n ta re c u c o m b u s tib il, e ta n şe ita te a le g ă tu rilo r; se c o n tr o le a z ă fu n c ţio n a r e a şi, în c a z d e n e ce sita te , se în lă tu r ă d e fe c te le d is p o z it iv e lo r d e ilu m in a r e şi d e s e m n a liz a re , d e c o n ­ t r o l şi d e m ă s u ra re , d e fe c te le f a r u r ilo r etc. Se e x e c u tă lu c r ă r ile d e u n g e re ; se c o n tr o le a z ă n iv e lu l d e u le i în to a te a g re g a te le şi, d a c ă este n e v o ie , se a d a u g ă u le i; se v e r ific ă n iv e lu l lic h id u lu i d e f r în ă şi, în c a z d e n e ce sita te , se a d au g ă ; se s c u rg e c o n d e n s a tu l d in b u te liile d e a e r a le s is te m u lu i d e fr în a r e c u a c ţio n a re p n e u m a tic ă etc. În tre ţin e re a teh n ică n u m ă r u l d o i (ÎT -2 ), în a fa ră d e c o m p le x u l d e o p e r a ţii in c lu s e în ÎT -1 , p re v e d e în d e p lin ir e a lu c r ă r ilo r d e c o n t r o l- d ia g n o s t ic a r e ş i d e re g la re în t r - u n v o lu m m a re , c u d e z a s a m b la re a p a r ţ ia lă a a g re g a te lo r. D is p o z it iv e le se s c o t d e p e a u t o m o b il ş i se c o n tr o le a z ă la s t a n d u r i s p e c ia le ş i in s t a la ţ ii d e c o n t r o l ş i d e m ă s u ra re . ■ Întreţinerea tehnică a motorului > Î n tre ţin e re a o rg a n e lo r fix e a le m o t o r u lu i c u p r in d e u rm ă to a re le o p e ra ţii: v e r ific a re a s tă r ii te h n ic e a b lo c u lu i m o t o r u lu i, a c h iu la s e i, c o le c to a r e lo r d e a d m is ie ş i d e e v a c u a re , a e ta n ş e ită ţii g a r n it u r ilo r d e c h iu la s ă ş i c o le c to a re lo r, p r e c u m ş i c o n t r o lu l f ix ă r ii m o t o r u lu i p e c a d r u l a u t o m o b ilu lu i. ■ Întreţinerea tehnică a mecanismului bielă-manivelă > În tre ţin e re a a ce stu i m e c a n is m p re s u p u n e c o n tr o lu l fu n c ţio n a l, care in c lu d e : • v e r ific a r e a p o r n ir ii u ş o a re a m o t o r u lu i, • v e r ific a r e a f u n c ţ io n ă r ii c o re c te la d iv e rs e t u r a ţ ii, fă r ă a p r e z e n ta b ă tă i; t u r a ţ iile s u s p e c te se d e ­ p is te a z ă fie a u d itiv , fie c u a ju t o r u l s te to s c o p u lu i; • c o n t r o lu l z iln ic a l g a z e lo r d e e ş a p a m e n t, v iz u a l s a u c u a p a ra ta j: c u lo a r e a a lb a s tră in d ic ă u n c o n ­ s u m e x a g e ra t d e u le i, c e a n e a g ră - u n c o n s u m e x a g e ra t d e c o m b u s t ib il, ia r c e a a lb ic io a s ă - u n a v a n s p re a m a re s a u p re a m ic la a p rin d e r e , r e s p e c tiv la in je c ţ ie p e n t r u m o to a r e le D ie s e l; 104 E d u c a ţ ia te h n o lo g ic ă • c la s a a 9-a modulul • c o n t r o lu l p r e s iu n ii în c ilin d r i (fig. 1 2.7) c u a ju t o r u l c o m p r e s o m e t r u lu i sa u c o m p r e s o g r a fu lu i; • d e te r m in a r e a s t ă r ii te h n ic e a g r u p u lu i cilindru - p isto n - segm en ţi fă ră d e m o n ta re a m o t o r u lu i. A c e a s tă p r o c e d u r ă se fa c e p r in : - m ă s u ra re a c a n t it ă ţ ii d e g a ze a rse p ă tr u n s e în c a r t e r u l m o t o r u lu i c u u n c o n t o r d e g a ze s p e c ia l a d a p ta t; la d e p ă ş ire a u n e i a n u m ite c a n tită ţi d e g a ze , se in d ic ă re p a ra re a g r u p u lu i cilindru - piston - segm enţi; - u r m ă r ir e a d e p r e s iu n ii d in c o le c t o r u l d e a d m is ie . S e fa c e c u m o t o r u l f u n c ţ io n în d la o tu ra ţie c e v a m a i m a re d e ra la n ti, c u a ju to r u l u n u i v a c u u m m e t r u , a l u n u i c o m u ta to r d e în tr e r u p e r e a a p r in d e r ii p a r ţia le ş i a l u n u i ta h o m e tr u . A s t f e l se d e te r m in ă n e e ta n ş e ită ţile c o le c t o r u lu i d e a d m is ie , s u p a p e lo r, b u jiilo r , g a r n it u r ii d e c h iu la s ă . Fig. 12.7. Verificarea com presiei în cilindri ■ Întreţinerea tehnică a mecanismului de distribuţie a gazelor O p e r a ţ iile p r in c ip a le d e în t r e ţ in e r e sîn t: v e r ific a r e a v iz u a lă a e ta n ş e ită ţii d in t r e c a p a c u l d is t r ib u ţ ie i ş i b lo c u l m o t o r u lu i, a s t ă r ii a r c u r ilo r ş i p o z iţ ie i c u lb u to a r e lo r , a s ig u r ă r ii e ta n ş e ită ţii s u p a p e lo r, c a p a c u lu i d e c h iu la s ă ; v e ­ r ific a r e a r e g lă r ii j o c u lu i t e r m ic d in t r e c u lb u to a r e ş i s u p a p e , ia r în c a z d e n e c e s ita te , re g la re a d is t r ib u ţ ie i. ■ Reglarea jocului termic dintre culbutoare şi supape R e g la re a j o c u lu i t e r m ic d in t r e c u lb u to a r e ş i s u p a p e se fa c e la re c e sa u la c a ld , p e r io d ic , d u p ă t ip u l m o t o r u lu i ş i in d ic a ţ iile f a b r ic ii c o n s tru c to a re . L a m o t o a r e c u s u p a p e în ca p , j o c u l d in t r e c u lb u to a r e ş i s u p a p e (fig. 12.8) se re g le a z ă d u p ă c u m u rm e a z ă : • se s c o a te c a p a c u l c h iu la s e i ş i se ro te ş te a rb o re le c o t it p în ă c în d p is t o n u l (1 2 ) este a d u s la p u n c t u l m o r t s u p e r io r ; se v e r ific ă s trîn g e re a c h iu la s e i ş i a s u p o r t u r ilo r a x u lu i c u lb u to a r e lo r ; • se slă b e ş te p iu liţ a (5) d e b lo c a r e a ş u r u b u lu i d e re g la j d e la c u lb u to a r e ş i în t im p ce a c e a sta se m e n ţin e fix ă c u c h e ia , se re g le a z ă ş u r u b u l c u ş u r u ­ b e ln iţa ; se c o n tr o le a z ă jo c u l (j ) c u u n c a lib r u d e in t e r s t iţ ii, ce v a tr e b u i să a lu n e c e c u f r în a r e în t r e c a p ă tu l c u lb u t o r u lu i (7) ş i c e l a l s u p a p e i (9 ), d u p ă c a re se fix e a z ă p o z iţ ia ş u r u b u lu i c u p iu liţ a . A c e le a ş i o p e r a ţ ii se e x e c u tă la to a te s u p a p e le c a re n u s în t a ta ca te d e c u lb u to a re . Lucru în grup Grupul I. Executaţi reglarea jocului termic pe o mostră sau explicaţi cum o veţi face, orientîndu-vă după figura 12.8. Grupul II. Urmăriţi executarea sau explicarea reglării jocului termic dintre culbutoare şi supape. Notaţi erorile, manevrele executate corect, dar şi pe cele executate incorect. ■ Întreţinerea tehnică a instalaţiei de răcire > > Î n tre ţin e re a te h n ic ă a in s t a la ţ ie i d e r ă c ir e c u p r in d e o p e r a ţ ii d e c o n tr o l, v e rific a r e , u n g e re , re g la re ş i c u ră ţa re , d u p ă c u m u rm e a z ă : • se v e r ific ă e ta n ş e ita te a o r g a n e lo r c o m p o n e n te a le in s t a la ţ ie i d e r ă c ir e ş i în t in d e r e a c u r e le i d e v e n tila to r ; Fig. 12.8. Reglarea jocului dintre culbutor şi supapă: 1 - arbore de distribuţie; 2 - tachet; 3 - tij a tachetului; 4 - axa culbutoarelor; 5 - piuliţă; 6 - bulon de reglare; 7 - culbutor; 8 - arcul supapei; 9 - supapă; 10 - colector; 11 - cilindru; 12 - piston se c o n tr o le a z ă z iln ic n iv e lu l lic h id u lu i d in r a d ia to r, ca re în t im p u l f u n c ­ ţ io n ă r ii m o t o r u lu i se c o m p le te a z ă , în c a z d e n e c e s ita te , c u a p ă d is tila tă sa u c u a n tig e l (fig. 12.9); Fig. 12.9. Com pletarea cu antigel a nivelului de lichid din radiator 105 Reţineţi! La îmbinarea cu componentele instalaţiei de ungere, conductele trebuie să fie perfect etanşe, fără deformări sau strangulări, să aibă raze de curbură cît mai mari. Fig. 12.10. Eliminarea aerului din sistemul de frînare: 1 - cheie; 2 - furtun elastic; 3 - vas cu lichid de frînare Fig. 12.11. Verificarea jocului volanului • se s p a lă c u u n je t d e a p ă r a d ia t o r u l, p e n t r u a în d e p ă r t a im p u r it ă ţ ile d e p e s u p ra fa ţa lu i; • o d a tă la 2 a n i, se în lo c u ie ş t e lic h id u l a n tig e l, f o lo s in d o p îln ie s p e c ia lă ş i s is te m u l d e a e ris ire a l in s ta la ţie i. ■ Întreţinerea tehnică a instalaţiei de ungere O p e r a ţ iile p r in c ip a le d e în t r e ţ in e r e a in s t a la ţ ie i d e u n g e re in c lu d : • v e rific a re a n iv e lu lu i d e u le i d in b a ie ş i c o m p le ta re a z iln ic ă c u u le i d e a ce e a şi ca lita te ; n iv e lu l tre b u ie să fie în tr e re p e re le m a x im ş i m in im . • c o n tr o lu l z iln ic a l e ta n şe ită ţii în b a ia d e u le i, c o n tr o lu l la g ă re lo r m a rg in a le d e la a rb o re le co tit, a l b u şo a n e lo r, filtre lo r, ca p a ce lo r, c h iu la s e i ş i ta c h e ţilo r. P e r io d ic , se v a în lo c u i u le iu l d in in s ta la ţia d e u n g e re , f o lo s in d u le i d e c a lita te a c o re s p u n z ă to a re s t ă r ii d e u z u r ă a m o t o r u lu i, se v a c u ră ţa ş i se v a s c h im b a e le m e n tu l filtr a n t. ■ Întreţinerea tehnică a instalaţiei de alimentare cu combustibil I n s ta la ţia d e a lim e n ta r e c u c o m b u s t ib il n e c e s ită o s e rie d e o p e r a ţ ii d e în t r e ţ in e r e s p e c ific e p e n t r u b u n a fu n c ţ io n a r e a m o t o r u lu i: • v e r ific a r e a r e z e r v o r u lu i ş i a c o n d u c t e lo r d e c o m b u s tib il; • c u ră ţa re a d e im p u r it ă ţ i a f ilt r u lu i d e c o m b u s tib il; • d e m o n ta re a , s p ă la re a în s o lv e n t ş i s u fla re a c u a e r a t u t u r o r o r if ic iilo r p o m p e i d e a lim e n ta re ; • v e r ific a r e a ş i c u ră ţa re a c a r b u r a t o r u lu i. ■ Întreţinerea tehnică a sistemului de frînare Î n tr e ţin e r e a s is t e m u lu i d e f r în a r e c u a c ţio n a r e h id r a u lic ă p r e s u p u n e e fe c tu a re a u r m ă t o a r e lo r lu c r ă r i: • c o n t r o lu l e ta n ş e ită ţii s is t e m u lu i h id r a u lic ; • v e r ific a r e a ş i c o m p le ta r e a n iv e lu lu i lic h id u lu i d in r e z e r v o r u l p o m p e i c e n tra le ; • v e r ific a r e a ş i re g la re a jo c u lu i d in t r e t ija ş i p is t o n u l p o m p e i c e n tra le ; • e v a c u a re a a e r u lu i d in s is te m (fig . 1 2 .1 0 ); • re g la re a j o c u lu i d in t r e s a b o ţi ş i ta m b u r; • v e r ific a r e a u z u r ii g a r n it u r ilo r d e fr în a r e . ■ Întreţinerea tehnică a sistemului de direcţie • V e r ific a r e a jo c u lu i v o la n u lu i se fa c e în m o d u l u r m ă t o r (fig. 1 2 .1 1 ): se a d u c e a u t o m o b ilu l în p o z iţ ia d e m e rs în lin ie d re a p tă ; se ro te ş te v o la n u l s p re d re a p ta , ia r a p o i s p re s tîn g a p în ă la p o z iţ iile m a x im e în c a re a ce sta se m a n e v re a z ă u ş o r, fă ră c a r o ţ ile să se ro te a s c ă . • O p e r a ţ ia d e re g la re a m e c a n is m u lu i d e a c ţio n a r e se e x e c u tă n u m a i d u p ă în lă tu r a r e a j o c u r ilo r d in a r t ic u la ţ iile m e c a n is m u lu i. • C u a p a ra te le d e c o n t r o l a l g e o m e tr ie i r o ţ ilo r d e d ir e c ţ ie se m ă s o a ră u n ­ g h iu r ile d e a şe za re a r o ţ ilo r ş i p iv o ţ ilo r . • Se u m p le c a se ta de d ir e c ţ ie c u u le i d e tr a n s m is ie ş i se c o n tr o le a z ă p e r io d ic n iv e lu l lu i. A r t ic u la ţ iile s fe ric e ş i p iv o ţ ii se u n g c u u n s o a re c o n s is te n tă , in t r o d u s ă s u b p r e s iu n e p r in g re sa re . ■ Întreţinerea tehnică a instalaţiei de iluminare si semnalizare În c a d r u l în t r e ţ in e r ii te h n ic e a in s t a la ţ ie i d e ilu m in a r e ş i s e m n a liz a r e se to a re le o p e ra ţii: E d u c a t ia te h n o lo g ic ă • c la s a a 9-a modulul • se c o n tr o le a z ă p e r io d ic fix a re a f a r u r ilo r în c a rc a se , s trin g e re a c o n e x iu ­ n ilo r ş i d e z o x id a r e a lo r, la n e v o ie ; se în lo c u ie s c b e c u r ile (fig . 1 2 .1 2 ); • f a r u r ile d e ce a ţă n e c e s ită în t r e ţin e r e a s e m ă n ă to a re ; p e t im p u l n e fo lo s ir ii, e le se a c o p e ră c u h u se ; • se v e r ific ă p e r io d ic ş i se c u ră ţă lă m p ile d e p o z iţie , s to p ş i n u m ă r ş i c e le d e s e m n a liz a re ; • se c o n tr o le a z ă p e r io d ic lă m p ile in te r io a r e , in c lu s iv c o n e x iu n ile , c o n d u c ­ to a re le ş i s is te m e le p r o p r ii d e c o m a n d ă ; • se v e r if ic ă f u n c ţ io n a l fre c v e n ţa c o n e c t ă r ii- d e c o n e c t ă r ii r e le u lu i d e s e m ­ n a liz a r e o p t ic ă şi, în c a z d e n e c e s ita te , se re g le a z ă . Lucru individual 1. Verifică şi reglează jocul volanului. 2. Verifică şi reglează jocul dintre saboţi şi tambur. Fig. 12.12. Înlocuirea becurilor farului Evaluare 1. În ce constă întreţinerea tehnică a motorului? 2. Descrieţi modalitatea de întreţinere tehnică a instalaţiei de răcire şi a celei de ungere. 3. Arătaţi ce presupune întreţinerea tehnică a instalaţiei de alimentare cu combustibil

Un comentariu:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere