joi, 15 iulie 2021

Organele viţei-de-vie

 V iţ a - d e - v ie este u n a rb u s t le m n o s , c u lt iv a t în g r ă d in i ş i p la n t a ţ ii d e v ii. În sta re c u ltiv a tă p r in t ă ie r i re p e ta te , i se fo r m e a z ă o t u lp in ă n u m it ă b u tu c , d in c a re p o r n e s c m a i m u lte r a m u r i. Î n p r im ii 3 a n i d e d e z v o lta re , d u p ă d o r in ţ ă ş i în f u n c ţ ie d e s o i, t u lp in e i b u t u c u lu i i se d a u d ife r it e în ă lţ im i. L a b u t u c u l în fo r m ă jo a s ă , la n iv e lu l s o lu lu i se d e o s e b e ş te z o n a de concrestere ( p u n c t u l d e a lto ire ) , u r m e a z ă s c a u n u l b u tu c u lu i (b u tu ru g a ) , c u m u g u r ii d o r m in z i. D e la b u t u r u g ă p o r n e s c r a m if ic a ţ ii m u lt ia n u a le , v a r ia te c a lu n g im e , g ro s im e , p u r t în d d e n u m ir i c o n v e n ţio n a le : b ra ţu l s c u rt (c o to r), s u b 50 c m lu n g im e , g ro s , r ig id ; b ra ţu l lu n g , p e s te 50 c m lu n g im e , d e 5 -6 a n i, e la stic ; r a m if ic a ţ ii în v îrs tă de 3 -4 a n i (c o rc a n i), d ife r ite ca lu n g im e , s u b ţ ir i, f le x ib ile, re z u lta te p r in t ă ie r ile d in a n ii a n t e r io r i; p e e le se g ă se sc c o a rd e d e 2 a n i. R a m if ic a ţ iile m e n ţio n a te ( c o to r u l, b r a ţ u l lu n g , c o r c a n u l) r a r se în t îln e s c p e a c e la ş i b u tu c . P e t u lp in ă se g ă se sc f o r m a ţ iu n i m u ltia n u a le , c u f u n c ţ ii d e fo r m a r e ( în ­ lo c u ir e ) - cepii s c u rţi. Fig. 15.12. Butuc de viţă-de-vie 127 Fig. 15.13. Viţă-de-vie, soiul Pinot Fig. 15.14. Struguri de soi apiren Fig. 15.15. Organele viţei-de-vie Fig. 15.16. Plantaţie tînără de viţă-de-vie C oarda d e d o i an i, c a re p o a te c re s te s i d in s c a u n u l b u t u c u lu i, p o a r tă c o a r ­ d e d e u n a n . C oarda d e un an p r o v in e d in lă s ta ri, d u p ă c ă d e re a fr u n z e lo r . E a c re s te p e c o a rd e le d e d o i a n i, f iin d în a c e s t c a z r o d it o a r e (v a f o r m a lă s t a r i c u ro d ) , sa u p e f o r m a ţ iu n i m a i în v îr s tă ( c o rc a n i, b ra ţe , s c a u n u l b u tu c u lu i) , f iin d n u m it ă coardă lacom ă, ia r în p r im a v a r ă v o r c re ste lă s ta ri fă ră ro d , c a re tre b u ie în lă tu r a ţi. A s tfe l, r o d ir e a a n u a lă a v iţ e i- d e - v ie este a s ig u ra tă d e c o a rd e le d e u n a n (fig. 15.13). C o a r d a a n u a lă a re lu n g im e a d e 1 ,2 -1 ,8 m , e c o m p u s ă d in n o d u r i s i in t e r n o d u r i. L a n iv e lu l n o d u lu i se a flă o c h iu l d e ia rn ă , a lc ă tu it d in m u g u r i ( p r in c ip a li, s e c u n d a r i, t e r ţia r i) . D in m u g u r ii p r in c ip a li se d e z v o ltă s t r u g u r ii. Î n c a z d e în g h e ţ s i v ă tă m a re a m u g u r ilo r p r in c ip a li, s t r u g u r ii se d e z v o ltă d in m u g u r ii s e c u n d a ri. S t r u g u r ii s în t fo r m a ţ i d in m a i m u lte b o a b e ( f r u c t u l n u m it bacă), d is p u s e în c io r c h in e (fig. 15.14). L a s p e c iile c u ltiv a te , b o b u l este d e p în ă la 3 c m , ia r f r u c t u l la m a tu r ita te p o a te f i v e rd e , r o s u s a u p u r p u r iu . A u fo s t d e z v o lta te s i v a r ie tă ţi d e s t r u g u r i fă ră s îm b u r i, p e n t r u a a tra g e c o n s u m a to r ii, în s ă c e rc e tă ri re c e n te a u a ră ta t c ă m u lte d in t r e p r o p ie tă ţ ile v in d e c ă t o a r e a le s t r u g u r ilo r p r o v in a n u m e d e la s îm b u r i. M ă r im e a b a c e lo r a re o d e o s e b ită în s e m n ă ­ ta te p e n t r u s o iu r ile d e m a s ă . G u s t u l s p e c ific s i a ro m a , d e a s e m e n e a , s în t c a r a c t e r is t ic i d is t in c t iv e a le s o iu lu i, c a re s în t in flu e n ţa te d e te m p e r a tu r ă s i in te n s ita te a lu m in ii. A s tfe l, v in u r ile d in p o d g o r iile s u d ic e s în t m a i a ro m a te s i m a i g re le d e c ît c e le d in p o d g o r iile n o r d ic e . Lucru individual 1. Numiţi organele viţei-de-vie în baza imaginii din figura 15.15. 2. Indicaţi rolul strugurilor ca remediu curativ.

Un comentariu:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere