joi, 15 iulie 2021

Factorii care influenţează productivitatea plantelor de cultură

 O d a tă c u c re ş te re a v e r tig in o a s ă a p o p u la ţ ie i p e g lo b u l p ă m în te s c , este n e c e s a ră o s p o r ir e a p r o d u c ţ ie i v e g e ta le ş i o îm b u n ă t ă ţ ir e a c a lit ă ţ ii a ce ste ia . C a p a c ita te a d e p r o d u c ţ ie a p la n t e lo r este o în s u ş ir e d e te r m in a tă d e e le m e n ­ te le d e p r o d u c tiv ita te , c a r a c te r is tic e p e n t r u fie c a re s p e c ie , ş i d e f a c t o r ii d e in flu e n ţă , r e d a ţi în s c h e m a d e m a i jo s. Fig. 15.7. O recoltă bogată cere o m uncă asiduă F a c t o r ii d e m e d iu in flu e n ţe a z ă p r o d u c tiv ita te a p la n te lo r. C re ş te re a ş i f r u c t ific a r e a p la n t e lo r d e p in d e a tît d e te m p e ra tu ra a e r u lu i, c ît ş i d e c e a a s o lu lu i. T e m p e r a tu r a p r o v in e d in r a d ia ţia s o la ră , p r e c u m ş i d in lu m in ă , c u c a re a c ţio n e a z ă îm p re u n ă . L u m in a in flu e n ţe a z ă c re ş te re a ş i d e z v o lta re a p la n t e lo r p r in in te n s ita te , d u ra tă ş i lu n g im e a d e u n d ă . P a r t ic ip în d c a s u rs ă d e e n e rg ie în fo to s in te z ă , lu m in a c o n s titu ie c o n d iţ ia d e b a z ă în o b ţ in e r e a u n o r p r o d u c ţ ii m a r i ş i d e c a lita te . S -a c o n s ta ta t c ă lu m in a a lb a s tră în t im p u l în f lo r i r ii ş i lu m in a ro ş ie d u p ă în c h e ie re a în f lo r ir ii m ă re s c s e m n ific a tiv p r o d u c ţ ia d e to m a te . C o n f o r m c e r in ţe lo r p e n tr u te m p e ra tu ră , le g u m e ca to m a te le , v in e te le , a rd e ii, c a s tra v e ţii s în t p la n te t e r m o file (fig. 1 5 .7 ). A p a jo a c ă u n r o l h o t ă r ît o r în d e s fă ş u ra re a p ro c e s e lo r d e fo rm a re a r e ­ c o lte lo r. F ie c a re sp e c ie , în d ife rite fa ze d e v e g e ta ţie , a re n e c is ită ţi d ife rite d e apă, d e a ceea flu c tu a ţ iile în c a n tita te a d e u m id ita te o fe rită p la n te i p o t c a u za p ro b le m e g ra ve , p r e c u m a v o rta re a f lo r ilo r ş i a fru c te lo r. E x c e s u l d e u m id ita te în s o l şi în a tm o s fe ră , în p e r io a d a c o a c e rii, este fo a rte d ă u n ă to r. D u p ă p lo i p re lu n g ite ş i c o n d e n s , în c o n d iţ ii d e te m p e ra tu ră d e + 15 - + 1 8 °C , c u lt u r ile d e le g u m e - c a s tra v e ţii, to m a te le , a r d e ii ş i ce a p a - s în t ata ca te fre c v e n t ş i c u m p lit d e c iu p e rc a m a n e i (fig. 1 5 .8 ). A ta c ă m a i în t îi fru n z e le , a p o i fru c te le , su b fo r m a u n o r p e te m a r i, b ru n - d e s c h is e , ca re c o lo n iz e a z ă to t fr u c tu l, p r o v o c în d în fin a l p u tre z ire a şi d is tru g e re a c o m p le tă a c u ltu r ii. A c e a s tă b o a lă n u p o a te f i e x tirp a tă , c i p o a te fi o p r ită d o a r e x tin d e re a ei. L a p r im e le s e m n e d e a fe c ţiu n e , p la n te le se tra te a ză c u z e a m ă b o rd e le z ă d e 0 ,7 5 -1 % . C o n f o r m c e r in ţe lo r p e n tr u apă, a rd e ii, v a rz a , v in e te le , c ă p ş u n ii se re fe ră la p la n te le e x ig e n te . A e r u l in flu e n ţe a z ă a s u p ra p la n t e lo r d e c u lt u r ă p r in c o m p o z iţ ia sa a t m o ­ s fe ric ă ş i d in s o l, p r in te m p e ra tu ră . U n e le s p e c ii d e p la n te ş i c o p a c i c re s c m a i re p e d e d a to r ită n iv e lu lu i to t m a i m a re d e d io x id d e c a r b o n d in a tm o s fe ră p e c a re î l a b s o rb , o f e r in d p o s ib ilit a t e a d e a c îş tig a t im p în lu p ta îm p o t r iv a s c h im b ă r ilo r c lim a t ic e . P e n t r u c re ş te re a p r o d u c t iv it ă ţ ii, în se ră ş i în s o la r ii este s p o r ită c o n c e n tr a ţia d e d io x id d e c a r b o n p r in d e s c o m p u n e re a m a te r ie i o r g a n ic e în so l. Fig. 15.8. M ana la roşii ( Reţineţi! j j Vîntul, prin intensitatea şi durata sa, intervine direct în polenizarea plantelor. La o viteză ce depăşeşte 10 m/sec., zborul albinelor este imposibil. 125 Lucru individual Fig. 15.9. Copilitul roşiilor Află mai multe despre prevenirea manei la tomate, ca cea mai răspîndită plantă de cultură. Lucru în grup 1. Realizaţi etapa a Il-a a proiectului (pag. 5-6). 2 Participaţi la lucrările agricole de sporire a roadei - la copilitul tomatelor, îndepărtînd lăstarii crescuţi la subsuoara frunzelor de tomate, numiţi copiii. Aceşti lăstari se vor rupe cu mîna sau se vor tăia cu foarfeca, în momentul în care ating o lungime de 5-7 cm şi sînt încă în stare ierboasă (fig. 15.9). Respectaţi regulile de igienă în timpul lucrului. 3. Apreciaţi roada, evidenţiind aspectul ecologic, cantitatea roadei obţinute. Meditaţi şi argumentaţi Un secret pentru sporirea producţiei în seră e

Un comentariu:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere