luni, 7 octombrie 2019

Alecu Donici

Doi cîini Un cîine, de pe neam dulău, Prielnic, credincios către stăpînul său, Odată au văzut pe vechiul cunoscut, Juju, căţel tărcat, Ce din ogradă an în curte s-au luat Şi carele acum la o fereastră-n casă, Şezînd pe un covor de cele mai frumoase, Afară mîndru se uita. — Jujucă: ce mai faci mata? Întreabă cîinele, din coadă dînd încet. (Acesta între cîini e semnul de respect.) — Îţi mulţumesc, m on cher! răspunse lui Juju. Sînt bine. Dorm, mănînc, alerg, mă hîrjonesc Şi pe saltele moi cînd vreau mă tăvălesc. Păzind ograda la boier; Dorm lîngă poartă, sau cu caii, Şi de la bucătari ades mănînc bătaie. Ba ieri şi un fecior trei lovituri mi-au tras, Pentru că n-am lătrat la vreme şi la ceas. Dar tu, Juju, cu ce-ntîmplare Ai căpătat favor asupra-ţi aşa mare? Ce slujbă la stăpîn în faptă împlineşti? Fiind atît de mic, în ce te bizuieşti? — Eu! au răspuns Juju. Mă mir de întrebare! Eu fac a p p o rte şi joc ca omul în picioare! Din oameni iarăşi sînt la soartă în favor, Pentru că-n două labe ştiu a umbla uşor Dar spune-mi: ce faci tu? Şi fac a p p o rte — Eu sînt ca purure. Rabd foame, ploaie, ger, Cînd pot.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu