joi, 12 ianuarie 2017

Părul din ograda bunicilor - fragment - de Mihail Sadoveanu

Părul din ograda bunicilor
- fragment -
de Mihail Sadoveanu
Dicţionar cultural
9
Paştele ne aminteşte de marea minune înfăptuită pe Pămînt.
Prin învierea Lui, lisus a biruit moartea pentru totdeauna şi a dovedit oamenilor că este fiul lui Dumnezeu.
Oul este semnul naşterii, al vieţii noi - curate, bune, pe care trebuie s-o trăim.
Mielul îl simbolizează pe Mîntuitor, care s-a jertfit pentru salvarea lumii.
- Hristos a înviat! zic femeile.
Părul răspunde cu o mireasmă subţire.
Mama mă îmbracă în straie noi, mă sărută pe tîmplă şi mă îndeamnă să fiu cuminte în ziua aceea! E ziua cînd tot creştinul trebuie să fie liniştit.
Eu stau cuminte două minute, apoi mă duc sub părul înflorit, ca să mă închin. Am eu o încredinţare că acolo e locul unde se poate arăta Dumnezeu, ca să mă mîngîie pe frunte. Îmi fac cruci mititele, apoi îndemn şi pe Bică motanul să-şi facă datoria ca mine. Văzînd că nu mă înţelege, îl prind în braţe şi-l pun să-şi facă cruce cu laba, învăţîndu-l şi vorbele:
- În numele Tatălui Şi al Fiului,
Şi al Sfîntului Duh. Amin!
- Bine face motanul că te stupeşte! îmi zice mama rîzînd.
Eu caut undeva o vargă, ca să-l învăţ minte pe Bică.
El saltă pe o creangă a părului şi se suie la Dumnezeu.

Un comentariu: