P la n te le e rb a c e e fr u c t ife r e p r e z in t ă a n u m ite p a r t ic u la r it ă ţ i p r iv in d c u lt iv a re a s i în g r ijir e a lo r. E le se c u lt iv ă p e t e r e n u r i d e s c h is e , d e p re fe ra t în s o r it e s i p ro te ja te d e v în t. L e g u m e le p re fe ră p ă m în t u l n e u tru . N e p r e g ă tir e a s o lu lu i în a in t e a p la n t ă r ii este o g re ş e a lă fr e c v e n t în t îln it ă . S o lu l tr e b u ie să fie a fîn a t, p e r m e a b il, p e n t r u c a p la n ta să se d e z v o lte a r m o n io s . P la n ta r e a în c îm p a r ă s a d u lu i se fa c e la în c e p u t u l lu n ii m a i, c în d te m p e ra tu ra s o lu lu i este m a i m a re d e + 1 0 °C . Î n a in te d e a p la n ta sa u a s e m ă n a , tr e b u ie să fie u d a te b in e s tra tu rile , d u p ă c a re r ă s a d u r ile sa u s e m in ţe le se a ş a z ă în c u ib u r i. P la n t a r e a p r o p r iu - z is ă se fa c e c u o lo p ă ţ ic ă d e g r ă d in ă , c a re p o a te d e s c h id e o a d în c it u r ă s u fic ie n t d e la rg ă , c a r ă s a d u l să in t r e fă r ă a fi fo rţa t. R ă s a d u r ile se p u n la a d în c im e a c o re s p u n z ă to a re c e le i c a re a fo s t în a in te , c u e x c e p ţia to m a te lo r ş i a v in e te lo r , c a re se p la n te a z ă m a i a d în c (fig. 15.3 , 1 5 .4 ). P la n te le s e m ă n a te în c îm p se ră re s c d u p ă a p a r iţia p r im e i p e r e c h i d e f r u n z e a d e v ă ra te . R o ta ţia c u lt u r ilo r în g r ă d in a d e le g u m e a s ig u ră re c o lte să n ă to a se ş i b o g a te . T o m a te le , c a r to fii, v in e te le , c a s tra v e ţii se d e z v o ltă c e l m a i b in e p e te r e n u r ile p e ca re , în a n u l p re c e d e n t, a u fo s t c u ltiv a te : lu c e r n ă , m a z ă re , fa s o le , lin te , c e re a le p ă io a s e , p o r u m b d u lc e . P e n tr u a o b ţin e o p ro d u c ţie d e ca litate , p la n te ca ro ş iile , c a s tra v e ţii a u n e v o ie d e tă ie re a d e fru c tific a re , sa u c iu p ire a (fig. 1 5 .5 ). L ă s ta r ii la c o m i se în d e p ă rte a z ă c u m în a sa u c u u n b ric e a g b in e a s c u ţit, d e z in fe c ta t, p e n tr u a p r e v e n i r ă s p în d ire a a g e n ţilo r p a to g e n i. A s tfe l se c o n tr o le a z ă c re şte re a p la n te lo r, lim it în d u - s e d e z v o lta re a v e g e ta tiv ă în fa v o a re a fru c te lo r. O lu c ra re ca re a s ig u ră p r o d u c ţ ii m a r i la c a s tra v e ţi este în d e p ă rta re a p r im e lo r p a tr u fr u n z e d e la b a ză , a tu n c i c în d p la n ta are în ju r u l la ze ce fr u n z e (fig. 1 5 .6 ). P u t e ţ i c re a o g r ă d in ă m u lt if u n c ţ io n a lă , o c o m b in a ţ ie a le g u m e lo r ş i f lo r ilo r . E u n c o n c e p t v e c h i d e b io d iv e r s ita te , c u u n a s p e c t o r ig in a l ş i c u re z u lta te fo a rte b u n e . P la n te le c u f lo r i ş i ie r b u r ile a ro m a tic e o fe ră p r o te c ţie n a t u r a lă le g u m e lo r. A c e s te a d in u r m ă v o r fi p ro te ja te d e in s e c te ş i a s tfe l v o r d e v e n i m a i p r o d u c tiv e . Lucru individual Informează-te din literatură, Internet şi stabileşte relaţia dintre levănţică, limba mielului, salvie şi dăunătorii plantelor de cultură. Lucru în grup 1. Elaboraţi o schemă de plantare mixtă pe lotul şcolii. 2. Enumeraţi beneficiile oferite de grădina multifuncţională. 3. Realizaţi prima etapă a proiectului (p. 5-6). Meditaţi şi argumentaţi Tomatele semănate direct în cîmp au un avantaj faţă de răsadurile de tomate. Argume
scoala scoala de soferi scoala auto scoala de soferi pret scoala soferi scoala de soferi categoria b sofer cat b scoala de soferi categoria a cat costa scoala de soferi scoala de soferi sector 4 pret scoala de soferi examen auto școală de șoferi scoala de soferi categoria c pret scoala de soferi categoria b scoala soferi categoria a scoala de soferi profesionisti soferi profesionisti scoala auto online cursuri auto scoala de soferi ieftina scoala de soferi categoria d scoala particulara
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu